Resursu sagāde elektriskajai mobilitātei
Elektriskā mobilitāte piedāvā visu, kas mums nepieciešams, lai nodrošinātu efektīvu un ilgtspējīgu nākotni, bet vienlaikus tā rada mums dažādus izaicinājumus: no izejmateriālu sagādes līdz atkārtotai izmantošanai. Volkswagen uzņemas atbildību un strādā pie visaptverošu risinājumu ieviešanas, lai uzlabotu situāciju gan attiecībā uz cilvēkiem, gan apkārtējo vidi.
Elektriskajai mobilitātei ir nepieciešami izejmateriāli
Mobilitātei ir nepieciešama enerģija. Elektriskajai mobilitātei ir īpaši efektīva forma. Galu galā, kā elektromobiļa vadītājs jūs ar to pašu enerģijas daudzumu jūs varat aizbraukt trīs līdz četras reizes tālāk salīdzinājumā ar automobili, kas aprīkots ar iekšdedzes dzinēju. Jaunais ID.3 iegūst jaudu, lai to varētu izdarīt ar litija jonu bateriju.
Katrs litija jonu baterijas elements sastāv no diviem elektrodiem, separatora un elektrolīta. Viens no elektrodiem ir izgatavots no grafīta, savukārt otrs ir litija, niķeļa, mangāna un kobalta savienojums. Elektroķīmiskās jaudas krātuves ar salīdzināmām īpašībām nevar izgatavot bez šiem izejmateriāliem. Vismaz pagaidām.
Izejmateriāli ID.3 baterijā.
Kas ir galvenie izejmateriāli, kas tiek izmantoti, lai izgatavotu atkārtoti uzlādējamu litija jonu bateriju? Kur gan tie tiek iegūti? Un cik liels katra izejmateriāla daudzums ir jūsu ID.3? Uzziniet to šeit.
Kobalts: Elements
Nosaukums radies no vārda “cobaltum” (latīņu valodā tas nozīmē “mājas gars”), jo cilvēki reiz ticēja, ka mājas gari šo kādreiz neizmantojamo minerālu izmantoja, lai piegružotu rūdas.
- Simbols Co
- Rezerves* 7 000 000 t
- Izskats Metāliski zila/pelēka krāsa
- Agregātstāvoklis Ciets
* Ekonomiski ekspluatējami nogulumieži visā pasaulē 2019. gadā saskaņā ar jaunāko tehnikas attīstības līmeni; avots: USGS
Volkswagen īstenotie pasākumi
Automobiļu ražošanai ir nepieciešami izejmateriāli, kuru izpēte kopumā ietekmē esošās ekosistēmas, kā arī cilvēkus un apkārtējo vidi. Mēs to apzināmies. Tādēļ mēs ar līguma starpniecību esam noteikuši tiešajiem piegādātājiem pienākumu ievērot augstus apkārtējās vides aizsardzības un sociālos standartus, kas iekļauti Rīcības kodeksā un tajā viņiem arī ir konkrēti noteikts nepieļaut savās piegādes ķēdēs cilvēktiesību pārkāpumus.
Tomēr šobrīd mēs joprojām nevaram pilnībā garantēt, ka mūsu tiešajiem piegādātājiem noteiktās prasības tiek pilnībā izpildītas jau no paša izejvielu ieguves brīža raktuvēs. Tā iemesls ir tas, ka visaptverošs piegādes ķēdes audits ir ļoti sarežģīts uzdevums. Volkswagen šobrīd pat neiepērk bateriju izejmateriālus, bet tā vietā iegādājas gatavus bateriju elementus. Tā rezultātā starp raktuvēm un mūsu izmantoto bateriju ir līdz astoņi apstrādes soļi un piegādātāji-starpnieki, tādējādi piegādes ķēde nav pietiekami caurskatāma.
1. Kalnrūpniecība
2. Izplatītājs
3. Pārstrādes rūpnīca
4. Katods
5. Baterijas elements
6. Caurskatāmība
7. Ilgtspējas risks
Balstoties uz ilgtspējas iniciatīvas “Drive Sustainability”, kurā viens no dibinātājiem ir Volkswagen, veikto pētījumu, esam noteikuši 16 izejmateriālus, kas rada paaugstinātu ilgtspējas prasību pārkāpumu risku – tostarp litiju un kobaltu. Mūsu mērķis ir saistībā ar minētajiem izejmateriāliem izsekot visu piegādes ķēdi pretējā virzienā līdz pat kalnrūpniecībai, lai noteiktu visus piegādātājus un ilgtspējas riskus. Pēc tam mēs veiksim pasākumus, lai līdz minimumam samazinātu šos riskus un kā Volkswagen Group nodrošinātu ieguvumu no savām stiprajām pusēm, apņemoties ieviest labākus vides aizsardzības un sociālos standartus visā piegādes ķēdē.
Mēs pārbaudām inovatīvas tehnoloģijas, lai šim procesam būtu tehniski labi aprīkoti nākotnē. Piemēram, pilotprojektā sadarbībā ar IBM un citiem partneriem Atbildīgas piegādātāju atlases blokķēžu tīkla (RSBN) ietvaros tiks izmantota blokķēde, lai tuvākajā nākotnē minerālu, piemēram, kobalta ieguvi padarītu vienotu un caurskatāmu. Katram apstrādes solim ievadītos datus vairs nevar pēc tam mainīt vai dzēst – no raktuves līdz Volkswagen rūpnīcai.