2.7.59.9, 2018-10-09 10:11:18

Jauni patēriņa mērīšanas standarti.

WLTP maina patēriņa datu mērīšanas standartus.

No 2017. gada septembra ir spēkā jauni patēriņa mērīšanas standarti - WLTP. Tā ir pasaules mēroga saskaņota vieglo transportlīdzekļu testa procedūra (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) degvielas patēriņa un izmešu daudzuma mērīšanai. Uzziniet, ko tas nozīmē jums un jūsu Volkswagen.

Uzlabota precizitāte, pateicoties WLTP.

WLTP ir degvielas un izmešu rādītāju mērīšanas procedūras revolūcija. Jaunās mērīšanas procedūras pārskats.

NEDC un WLTP salīdzinājums.

Garāki braucieni, īsāki brīvgaitas periodi — WLTP ietvaros tiek mērīti transportlīdzekļa degvielas patēriņa un COizmešu rādītāji. Ar to arī braukšanas cikli atšķiras.

image

NEDC (Eiropas Jaunais braukšanas cikls) pārskats.

NEDC attiecas uz visiem vieglajiem pasažieru transportlīdzekļiem un vieglajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem. Eiropas Savienība to ieviesa 1992. gadā, lai noteiktu transportlīdzekļu degvielas patēriņu un izmešu daudzumu un sniegtu salīdzināmus rādītājus. Lasiet tālāk un uzziniet, uz ko šie mērījumi ir balstīti.

image

WLTP pārskats.

Pasaules mēroga saskaņota vieglo transportlīdzekļu testa procedūra jeb WLTP ir vispasaules standarts vieglo pasažieru transportlīdzekļu un vieglo komerciālo transportlīdzekļu testēšanai. Kopš 2017. gada 1. septembra tiek uzrādīti reālistiskāki patēriņa dati, pateicoties ievērojami dinamiskākiem testēšanas parametriem. To apraksts sniegts tālāk.

image

RDE pārskats.

Papildus WLTP Eiropā kopš 2017. gada septembra izmanto arī RDE testa procedūru. RDE ir emisijas reālos braukšanas apstākļos. Atšķirībā no Eiropas Jaunā braukšanas cikla, izmešu mērījumi tiek veikti reālas satiksmes apstākļos, nevis uz testēšanas iekārtas. Ceļu satiksmē reģistrētās transportlīdzekļa emisijas (slāpekļa oksīdus un daļiņas/suspendētās daļiņas) dēvē par reālajām emisijām.

Mērot RDE, transportlīdzeklis brauc pa dažādiem maršrutiem, no kuriem viena trešdaļa ir pilsētas ceļi, viena trešdaļa ir lauku ceļi un viena trešdaļa ir automaģistrāles, nenoteiktos laikos palielinot un samazinot ātrumu, vienlaikus ievērojot Vācijas ceļu satiksmes noteikumus (StVO). Vidējais braukšanas ātrums testa laikā ir 15-40 km/h pilsētā un 60-90 km/h uz lauku ceļiem. Uz automaģistrāles transportlīdzekļa ātrums var būt 145 km/h un īsu brīdi 160 km/h.

Transportlīdzeklim ir uzstādīta portatīvā emisiju mērīšanas sistēma (PEMS). Ierīce mēra kaitīgo emisiju (slāpekļa oksīdu un oglekļa monoksīda) daudzumu. Brauciena ilgums ir 90-120 minūtes. Āra temperatūra ir -7 līdz +35 °C, gaisa kondicionēšanas sistēma var būt ieslēgta.

Jaunās mērījumu procedūras mērķi.

WLTP braukšanas ciklā ir pārstrādāti testēšanas parametri degvielas patēriņa un izmešu noteikšanai. Priekšrocību pārskats:

image

Pārredzamība.

Jauna testēšanas procedūra ļauj precīzāk noteikt transportlīdzekļa reālo degvielas patēriņu ikdienā.

WLTP mērījumi tiek veikti brauciena ciklā, kas ir daudz vairāk pietuvināts ikdienas braucieniem nekā NEDC. NEDC ir līdzīga sintētiskajam laboratorijas testam un galvenokārt bija paredzēta, lai salīdzinātu dažādu transportlīdzekļu datus, nevis atspoguļotu reālos patēriņa rādītājus. Iepriekš patēriņa rādītāji tika noteikti abstraktos laboratorijas apstākļos, savukārt jaunā procedūra ļauj precīzāk prognozēt transportlīdzekļa reālo degvielas patēriņu, pateicoties uzlabotiem mērīšanas kritērijiem. WLTP mērķis ir simulēt reālu transportlīdzekļa braucienu, lai iegūtu daudz reālistiskākus rezultātus.

image

Standarti.

Jaunie WLTP standarti ļauj iegūt visā pasaulē salīdzināmus mērījumus.

Viens no WLTP galvenajiem mērķiem ir piedāvāt standartizētu veidu, kā noteikt izmešu daudzumu un enerģijas patēriņu dažādām dzinēju sistēmām, piemēram, benzīna, dīzeļdegvielas, dabasgāzes un elektroenerģijas. Ja WLTP procedūra tiek veikta pareizi, viena tipa transportlīdzekļu mērīšanas rezultātiem ir jābūt vienādiem visā pasaulē. Iespēja tos salīdzināt ir iemesls, kādēļ nepieciešams mērījums laboratorijā. Šī iemesla dēļ degvielas patēriņš un izmešu daudzums tiek analizēts uz šasijas dinamometra ar dinamisku braukšanas profilu.

image

Klimata aizsardzība.

Reālistiskāka informācija par patēriņu palīdz īstenot starptautiskos klimata aizsardzības mērķus un samazināt ietekmi uz vidi.

Viens no galvenajiem aspektiem, izstrādājot automobili, ir samazināt COizmešus. WLTP ļauj pārbaudīt un dokumentēt atbilstību starptautiskajiem COstandartiem.

2010. gadā atmosfērā nonāca 4,72 miljardi tonnu COizmešu. 19% no tiem radīja mehāniskie transportlīdzekļi*. Līdz 2020. gadam Eiropas Savienības mērķis ir samazināt izmešu daudzumu par 20%**. Šis mērķis tiks sasniegts ar WLTP palīdzību. Tāpat kā degvielas patēriņš, arī COizmešu daudzums ir atkarīgs no konkrētā automobiļa modeļa. WLTP nodrošina lielāku pārredzamību, salīdzinot dažādu transportlīdzekļu elektroenerģijas patēriņu un COizmešu daudzumu. Tas nozīmē, ka mērījumi nav atkarīgi no ražotāja un transportlīdzekļa veida. Tie arī parasti ir augstāki nekā NEDC ciklā. Rezultātā atsevišķi modeļi un to dzinēji tiks optimizēti klimata aizsardzības nolūkā.

*) Informācija ir balstīta uz publikāciju “Mobility of the Future – Safe and Tested” (“Nākotnes mobilitāte – droša un pārbaudīta”), 16.03.2015., TÜV e.V.

**) Informācija balstīta uz publikāciju “COregulation for passenger vehicles” (“COregulējums vieglajiem pasažieru transportlīdzekļiem”), Vācijas Ekonomikas institūts Ķelnē, 2013. gads.

Vienkārši ietaupiet degvielu.

Jūsu automobiļa degvielas patēriņš ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, kurus jūs nevarat ietekmēt. Tomēr vairāki vienkārši padomi var palīdzēt jums ievērojami samazināt degvielas patēriņu.

image

Brauciet viegli. Ietaupiet viegli.

Mūsdienīgs automobiļa vadīšanas stils.

Divreiz mazāks uztraukums, divreiz lielāks ietaupījums — braukšana ar nemainīgu ātrumu, retāka bremžu izmantošana, iekļaušanās satiksmes plūsmā, braukšana brīvgaitā un inerces izmantošana palīdz būtiski samazināt degvielas patēriņu. Šāds braukšanas stils ir arī drošāks un rada mazāk uztraukumu, vadot automobili. Turklāt tālredzīgs braukšanas stils arī palīdz izvairīties no sastrēgumiem.

image

Biežāk pārslēdziet pārnesumus, retāk uzpildiet degvielu.

Vienmēr brauciet ar augstāko iespējamo pārnesumu.

Trešais pārnesums pie 30 km/h — ātrāka pārnesumu pārslēgšana palīdz ietaupīt degvielu. Bet vai braukšana ar lieliem dzinēja apgriezieniem patiešām bojā dzinēju? Tas ir mīts. TDI un TSI dzinējiem patīk būt trešajā pārnesumā pie 30 km/h – tie attīsta pārsteidzošu griezes momentu un paātrinājumu jau pie 2000 apgriezieniem minūtē. Pārslēdziet otro pārnesumu praktiski uzreiz pēc tam, kad transportlīdzeklis ir uzsācis kustību. Jūs varat vienkārši izlaist pārnesumu, kad pārslēdzat pārnesumkārbu. Un vienmēr izvēlieties augstāko pārnesumu. 50 km/h ar piekto pārnesumu daudziem automobiļiem nav nekāda problēma — ja vien jūsu automobilis brauc raiti un izklausās normāli, dzinēja apgriezieni nav par lielu.

image

Vienkārši ripojiet.

Izmantojiet degvielas padeves atslēgšanas funkciju.

Netērējiet degvielu — brauciet bez maksas! Degvielu var ietaupīt, ja zina, kā to darīt. Vai zināt, kā panākt, lai attiecīgā brīža degvielas patēriņš būtu precīzi 0,0 l/100 km? Neizņemot no pārnesuma, vienkārši ļaujiet transportlīdzeklim ripot. Degvielas padeves atslēgšanas funkcija pārtrauc degvielas padevi dzinējam. Šajā laikā netiek iztērēta ne pilīte degvielas. Vislabāk šo metodi izmantot apvienojumā ar dzinēja bremzēšanu. Piemēram, braucot lejup no kalna vai tuvojoties luksofora sarkanajai gaismai. Pat atvienojot sajūgu, transportlīdzeklis patērē ievērojami mazāk degvielas. Šī metode ir īpaši efektīva, ja varat ļaut transportlīdzeklim braukt tukšgaitā ilgāku laiku, piekopjot tālredzīgu braukšanas stilu.

image

Vairāk komforta, mazāk degvielas.

Lietojiet sistēmas un aprīkojumu ar mēru.

Izdarot pareizās izvēles, ietaupiet līdz 2 l degvielas. Aprīkojums un sistēmas padara braukšanu ērtāku, taču var palielināt degvielas patēriņu. Piemēram, gaisa kondicionēšanas sistēma. Salona temperatūras samazināšanai un uzturēšanai vasaras karstumā var būt nepieciešami pat 2 l/100 km, braucot ar mazu ātrumu. Taču temperatūru var samazināt, izvēdinot transportlīdzekli pirms brauciena un uzsākot braukšanu ar nedaudz atvērtiem logiem. Braukšanas laikā vienmēr pārbaudiet, kādas sistēmas tiek izmantotas un kuras no tām patiešām ir nepieciešamas.

image

Uzturiet pareizu riepu spiedienu un ietaupiet.

Pārbaudiet riepas.

Degvielas taupīšana sākas jau pirms braukšanas. Jūs varat ietaupīt līdz 15%, vienkārši pārbaudot spiedienu riepās. Pretestība ripojot veido pat 15% no kopējā degvielas patēriņa. Ja riepu spiediens atbilst norādījumiem, samazinās pretestība un degvielas patēriņš. Pērkot riepas, pārliecinieties, ka tām ir zemākā iespējamā pretestība. Tas ļauj ietaupīt līdz 3%. Turklāt šādas riepas ir arī klusākas.

image

Uzsildīts dzinējs un ievērojama ekonomija.

Izvairieties no īsiem pārbraucieniem.

Galamērķu apvienošana palīdz ietaupīt, jo dzinējs patērē visvairāk, kad ir auksts. Ja bieži veicat īsus pārbraucienus, transportlīdzekļa degvielas patēriņš var ātri vien pieaugt līdz 30 l/100 km. Taču jūs varat ietaupīt, apvienojot vairākus galamērķus vienā braucienā. Garākos pārbraucienos dzinējam izdosies sasniegt vēlamo darba temperatūru un patērēt daudz mazāk degvielas.

image

Mazāka berze, lielāks ietaupījums.

Izmantojiet motoreļļu ar zemu berzes koeficientu.

Kvalitāte ļauj ietaupīt līdz 5% — jo ātrāk dzinējs tiek kārtīgi ieeļļots, jo ātrāk tas samazina izmešu daudzumu. Jo īpaši tas attiecas uz braukšanas uzsākšanu ar aukstu dzinēju un īsiem pārbraucieniem. Kas ir labas motoreļļas galvenais rādītājs? Tā ātri izplatās.

Šajā ziņā nepārspējamas ir motoreļļas ar zemu berzes koeficientu. Tās samazina degvielas patēriņu līdz 5%, salīdzinot ar parastajām eļļām. Tādēļ gandrīz visiem Volkswagen automobiļiem jau ražotnē tiek izmantota motoreļļa ar zemu berzes koeficientu.

image

Brauciens ar mazāku pretestību.

Uzlabojiet aerodinamiku.

Mazāka pretestība nozīmē lielāku efektivitāti. Ideāla aerodinamika ir svarīgākais priekšnosacījums mazam degvielas patēriņam, jo īpaši lielā ātrumā. Tādēļ jūsu Volkswagen virsbūve ir veidota tā, lai radītu pēc iespējas mazāku pretestību. To negatīvi ietekmē jumta stiprinājumi, piemēram, velosipēdu turētāji un jumta bagāžnieki. Tāpēc slēpošanas un riteņbraukšanas ceļojumu starplaikos noņemiet jumta bagāžas turētājus.

image

Taupīt ir viegli.

Nevadājiet līdzi lieku bagāžu.

Vienkārši atbrīvojoties no visas liekās bagāžas, jūs varat ietaupīt līdz 0,3 litriem degvielas. Konkrētāk, 100 kg samazina degvielas patēriņu par 0,3 l/100 km. Tādēļ regulāri pārbaudiet, kas atrodas jūsu bagāžas nodalījumā. Jūs varat ietaupīt degvielu, pat to uzpildot. Uzpildiet degvielas tvertni tikai līdz pusei. Pilna degvielas tvertne palielina svaru un tādējādi arī degvielas patēriņu.

Jautājumi un atbildes.

Svarīgākie jautājumi un atbildes par jaunajiem patēriņa rādītājiem.

Eiropas Jaunais braukšanas cikls apzīmē mērījumus testa stendā, ko Eiropā izmanto kopš 1992. gada, lai noteiktu pasažieru automobiļu un vieglo komerciālo transportlīdzekļu izplūdes gāzes un degvielas patēriņu.

Eiropas Jauno braukšanas ciklu ir aizstājusi pasaules mērogā standartizēta testēšanas metode WLTP (vieglajiem transportlīdzekļiem paredzētā pasaules mēroga testa procedūra). Jaunās procedūras mērķis ir reālistiskāk atspoguļot transportlīdzekļa patēriņu. Tās pamatā ir mainīts testa cikls ar striktākiem testēšanas nosacījumiem.

Eiropā papildus WLTP izmešu daudzums ir jāpārbauda ar RDE (emisijas reālos braukšanas apstākļos) testa procedūru, kuras ietvaros mērījumi tiek veikti reālos braukšanas apstākļos.

WLTP ir 30 minūšu procedūra testēšanas stendā standartizētos apstākļos, savukārt RDE tests tiek veikts uz koplietošanas ceļiem. RDE testa laikā transportlīdzeklis brauc pa dažādiem ceļiem 90-120 minūtes, nenoteiktos laikos palielinot un samazinot ātrumu. Vēl viena atšķirība ir tāda, ka WLTP testā tiek mērīts CO2, izplūdes gāzes un degvielas patēriņš, savukārt RDE testā tiek mērītas tikai izplūdes gāzes un daļiņu emisijas.

Pāreja uz WLTP un RSW notiek pakāpeniski kopš 2017. gada septembra. WLTP testa procedūra būs obligāta prasība visiem jauniem transportlīdzekļiem no 2018. gada septembra — tāpat kā ierobežojums attiecībā uz daļiņu skaitu RDE testā. RDE ierobežojums attiecībā uz slāpekļa oksīdiem visiem jaunajiem transportlīdzekļiem būs saistošs no 2019. gada septembra.

Jā, arī elektromobiļi ir jāpārbauda saskaņā ar WLTP noteikumiem.

Euro 6 ir pašreiz spēkā esošais izmešu standarts mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nosaka piesārņojošo emisiju maksimālo daudzumu Eiropas Savienībā.

Saskaņā ar WLTP noteiktās vērtības reālistiskāk atspoguļo degvielas patēriņu, CO2 un transportlīdzekļa emisijas. Tas var nozīmēt lielāku degvielas patēriņu un CO2 izmešus transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinējiem un mazāku nobraucamo attālumu elektromobiļiem. Individuālā izvēle attiecībā uz dzinēju un papildaprīkojumu arī ietekmē degvielas patēriņa un CO2 vērtības. Atkarībā no valsts tiesību aktiem tas var nozīmēt arī lielākus nodokļus par CO2.

Savukārt RDE testa procedūra parāda transportlīdzekļu veiktspēju izplūdes gāzu ziņā un reālas satiksmes apstākļos. Atsevišķu RDE testa braucienu rezultātus var apskatīt šeit: https://erwin.volkswagen.de/

WLTP testa procedūra tiks pakāpeniski piemērota visiem Volkswagen modeļiem līdz 2018. gada septembrim.