2.3.47.2, 2017-10-10 18:26:25

Jauni patēriņa mērīšanas standarti.

WLTP maina patēriņa datu mērīšanas standartus.

Jaunie patēriņa mērīšanas standarti ir spēkā no 2017. gada septembra. Tie tiek aprēķināti, izmantojot jaunu mērīšanas procedūru - WLTP. Tā ir pasaules mērogā saskaņota vieglo transportlīdzekļu testa procedūra (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) degvielas patēriņa un izmešu daudzuma mērīšanai. Uzziniet vairāk, kā tā maina priekšstatu par degvielas patēriņa rādītājiem.

Uzlabota precizitāte, pateicoties WLTP.

WLTP ir degvielas un izmešu rādītāju mērīšanas procedūras revolūcija. Jaunās mērīšanas procedūras pārskats.

NEDC un WLTP salīdzinājums.

Garāki braucieni, īsāki brīvgaitas periodi — WLTP ietvaros tiek mērīti transportlīdzekļa degvielas patēriņa un COizmešu rādītāji. Ar to arī braukšanas cikli atšķiras.

NEDC (Eiropas Jaunais braukšanas cikls) pārskats.

NEDC attiecas uz visiem vieglajiem pasažieru transportlīdzekļiem un vieglajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem. Eiropas Savienība to ieviesa 1992. gadā, lai noteiktu transportlīdzekļu degvielas patēriņu un izmešu daudzumu un sniegtu salīdzināmus rādītājus. Lasiet tālāk un uzziniet, uz ko šie mērījumi ir balstīti.

WLTP pārskats.

Vieglajiem transportlīdzekļiem paredzētā pasaules mēroga testa procedūra jeb WLTP ir vispasaules standarts vieglo pasažieru transportlīdzekļu un vieglo komerciālo transportlīdzekļu rādītāju mērīšanai. Tā piedāvā reālistiskākus patēriņa datus, pateicoties ievērojami dinamiskākiem mērīšanas kritērijiem.

Jaunās mērīšanas mērķi.

WLTP brauciena cikls ir pārstrādāts efektīvākai degvielas patēriņa un izmešu rādītāju noteikšanai. Priekšrocības īsumā.

Pārredzamība.

Jaunā procedūra efektīvāk mēra automobiļa degvielas patēriņu ikdienas braucienos.

WLTP mērījumi tiek veikti brauciena ciklā, kas ir daudz vairāk pietuvināts ikdienas braucieniem nekā NEDC. NEDC ir līdzīga sintētiskajam laboratorijas testam un galvenokārt bija paredzēta, lai salīdzinātu dažādu transportlīdzekļu datus, nevis atspoguļotu reālos patēriņa rādītājus. Iepriekš patēriņa rādītāji tika noteikti abstraktos laboratorijas apstākļos, savukārt jaunā procedūra ļauj precīzāk prognozēt transportlīdzekļa reālo degvielas patēriņu, pateicoties uzlabotiem mērīšanas kritērijiem. WLTP mērķis ir simulēt reālu transportlīdzekļa braucienu, lai iegūtu daudz reālistiskākus rezultātus.

Standarti.

Jaunie WLTP standarti ļauj iegūt visā pasaulē salīdzināmus mērījumus.

Viens no WLTP galvenajiem mērķiem ir piedāvāt standartizētu veidu, kā noteikt izmešu daudzumu un enerģijas patēriņu dažādām dzinēju sistēmām, piemēram, benzīna, dīzeļdegvielas, dabasgāzes un elektroenerģijas. Ja WLTP procedūra tiek veikta pareizi, viena tipa transportlīdzekļu mērīšanas rezultātiem ir jābūt vienādiem visā pasaulē. Iespēja tos salīdzināt ir iemesls, kādēļ nepieciešams mērījums laboratorijā. Šī iemesla dēļ degvielas patēriņš un izmešu daudzums tiek analizēts uz šasijas dinamometra ar dinamisku braukšanas profilu.

Klimata aizsardzība.

Reālistiskāka informācija par patēriņu palīdz īstenot starptautiskos klimata aizsardzības mērķus un samazināt ietekmi uz vidi.

Viens no galvenajiem aspektiem, izstrādājot automobili, ir samazināt COizmešus. WLTP ļauj pārbaudīt un dokumentēt atbilstību starptautiskajiem COstandartiem.

2010. gadā atmosfērā nonāca 4,72 miljardi tonnu COizmešu. 19% no tiem radīja mehāniskie transportlīdzekļi*. Līdz 2020. gadam Eiropas Savienības mērķis ir samazināt izmešu daudzumu par 20%**. Šis mērķis tiks sasniegts ar WLTP palīdzību. Tāpat kā degvielas patēriņš, arī COizmešu daudzums ir atkarīgs no konkrētā automobiļa modeļa. WLTP nodrošina lielāku pārredzamību, salīdzinot dažādu transportlīdzekļu elektroenerģijas patēriņu un COizmešu daudzumu. Tas nozīmē, ka mērījumi nav atkarīgi no ražotāja un transportlīdzekļa veida. Tie arī parasti ir augstāki nekā NEDC ciklā. Rezultātā atsevišķi modeļi un to dzinēji tiks optimizēti klimata aizsardzības nolūkā.

*) Informācija ir balstīta uz publikāciju “Mobility of the Future – Safe and Tested” (“Nākotnes mobilitāte – droša un pārbaudīta”), 16.03.2015., TÜV e.V.

**) Informācija balstīta uz publikāciju “COregulation for passenger vehicles” (“COregulējums vieglajiem pasažieru transportlīdzekļiem”), Vācijas Ekonomikas institūts Ķelnē, 2013. gads.

Vienkārši ietaupiet degvielu.

Jūsu automobiļa degvielas patēriņš ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, kurus jūs nevarat ietekmēt. Tomēr vairāki vienkārši padomi var palīdzēt jums ievērojami samazināt degvielas patēriņu.

Brauciet viegli. Ietaupiet viegli.

Mūsdienīgs automobiļa vadīšanas stils.

Divreiz mazāks uztraukums, divreiz lielāks ietaupījums — braukšana ar nemainīgu ātrumu, retāka bremžu izmantošana, iekļaušanās satiksmes plūsmā, braukšana brīvgaitā un inerces izmantošana palīdz būtiski samazināt degvielas patēriņu. Šāds braukšanas stils ir arī drošāks un rada mazāk uztraukumu, vadot automobili. Turklāt tālredzīgs braukšanas stils arī palīdz izvairīties no sastrēgumiem.

Biežāk pārslēdziet pārnesumus, retāk uzpildiet degvielu.

Vienmēr brauciet ar augstāko iespējamo pārnesumu.

Trešais pārnesums pie 30 km/h — ātrāka pārnesumu pārslēgšana palīdz ietaupīt degvielu. Bet vai braukšana ar lieliem dzinēja apgriezieniem patiešām bojā dzinēju? Tas ir mīts. TDI un TSI dzinējiem patīk būt trešajā pārnesumā pie 30 km/h – tie attīsta pārsteidzošu griezes momentu un paātrinājumu jau pie 2000 apgriezieniem minūtē. Pārslēdziet otro pārnesumu praktiski uzreiz pēc tam, kad transportlīdzeklis ir uzsācis kustību. Jūs varat vienkārši izlaist pārnesumu, kad pārslēdzat pārnesumkārbu. Un vienmēr izvēlieties augstāko pārnesumu. 50 km/h ar piekto pārnesumu daudziem automobiļiem nav nekāda problēma — ja vien jūsu automobilis brauc raiti un izklausās normāli, dzinēja apgriezieni nav par lielu.

Vienkārši ripojiet.

Izmantojiet degvielas padeves atslēgšanas funkciju.

Netērējiet degvielu — brauciet bez maksas! Degvielu var ietaupīt, ja zina, kā to darīt. Vai zināt, kā panākt, lai attiecīgā brīža degvielas patēriņš būtu precīzi 0,0 l/100 km? Neizņemot no pārnesuma, vienkārši ļaujiet transportlīdzeklim ripot. Degvielas padeves atslēgšanas funkcija pārtrauc degvielas padevi dzinējam. Šajā laikā netiek iztērēta ne pilīte degvielas. Vislabāk šo metodi izmantot apvienojumā ar dzinēja bremzēšanu. Piemēram, braucot lejup no kalna vai tuvojoties luksofora sarkanajai gaismai. Pat atvienojot sajūgu, transportlīdzeklis patērē ievērojami mazāk degvielas. Šī metode ir īpaši efektīva, ja varat ļaut transportlīdzeklim braukt tukšgaitā ilgāku laiku, piekopjot tālredzīgu braukšanas stilu.

Vairāk komforta, mazāk degvielas.

Lietojiet sistēmas un aprīkojumu ar mēru.

Izdarot pareizās izvēles, ietaupiet līdz 2 l degvielas. Aprīkojums un sistēmas padara braukšanu ērtāku, taču var palielināt degvielas patēriņu. Piemēram, gaisa kondicionēšanas sistēma. Salona temperatūras samazināšanai un uzturēšanai vasaras karstumā var būt nepieciešami pat 2 l/100 km, braucot ar mazu ātrumu. Taču temperatūru var samazināt, izvēdinot transportlīdzekli pirms brauciena un uzsākot braukšanu ar nedaudz atvērtiem logiem. Braukšanas laikā vienmēr pārbaudiet, kādas sistēmas tiek izmantotas un kuras no tām patiešām ir nepieciešamas.

Uzturiet pareizu riepu spiedienu un ietaupiet.

Pārbaudiet riepas.

Degvielas taupīšana sākas jau pirms braukšanas. Jūs varat ietaupīt līdz 15%, vienkārši pārbaudot spiedienu riepās. Pretestība ripojot veido pat 15% no kopējā degvielas patēriņa. Ja riepu spiediens atbilst norādījumiem, samazinās pretestība un degvielas patēriņš. Pērkot riepas, pārliecinieties, ka tām ir zemākā iespējamā pretestība. Tas ļauj ietaupīt līdz 3%. Turklāt šādas riepas ir arī klusākas.

Uzsildīts dzinējs un ievērojama ekonomija.

Izvairieties no īsiem pārbraucieniem.

Galamērķu apvienošana palīdz ietaupīt, jo dzinējs patērē visvairāk, kad ir auksts. Ja bieži veicat īsus pārbraucienus, transportlīdzekļa degvielas patēriņš var ātri vien pieaugt līdz 30 l/100 km. Taču jūs varat ietaupīt, apvienojot vairākus galamērķus vienā braucienā. Garākos pārbraucienos dzinējam izdosies sasniegt vēlamo darba temperatūru un patērēt daudz mazāk degvielas.

Mazāka berze, lielāks ietaupījums.

Izmantojiet motoreļļu ar zemu berzes koeficientu.

Kvalitāte ļauj ietaupīt līdz 5% — jo ātrāk dzinējs tiek kārtīgi ieeļļots, jo ātrāk tas samazina izmešu daudzumu. Jo īpaši tas attiecas uz braukšanas uzsākšanu ar aukstu dzinēju un īsiem pārbraucieniem. Kas ir labas motoreļļas galvenais rādītājs? Tā ātri izplatās.

Šajā ziņā nepārspējamas ir motoreļļas ar zemu berzes koeficientu. Tās samazina degvielas patēriņu līdz 5%, salīdzinot ar parastajām eļļām. Tādēļ gandrīz visiem Volkswagen automobiļiem jau ražotnē tiek izmantota motoreļļa ar zemu berzes koeficientu.

Brauciens ar mazāku pretestību.

Uzlabojiet aerodinamiku.

Mazāka pretestība nozīmē lielāku efektivitāti. Ideāla aerodinamika ir svarīgākais priekšnosacījums mazam degvielas patēriņam, jo īpaši lielā ātrumā. Tādēļ jūsu Volkswagen virsbūve ir veidota tā, lai radītu pēc iespējas mazāku pretestību. To negatīvi ietekmē jumta stiprinājumi, piemēram, velosipēdu turētāji un jumta bagāžnieki. Tāpēc slēpošanas un riteņbraukšanas ceļojumu starplaikos noņemiet jumta bagāžas turētājus.

Taupīt ir viegli.

Nevadājiet līdzi lieku bagāžu.

Vienkārši atbrīvojoties no visas liekās bagāžas, jūs varat ietaupīt līdz 0,3 litriem degvielas. Konkrētāk, 100 kg samazina degvielas patēriņu par 0,3 l/100 km. Tādēļ regulāri pārbaudiet, kas atrodas jūsu bagāžas nodalījumā. Jūs varat ietaupīt degvielu, pat to uzpildot. Uzpildiet degvielas tvertni tikai līdz pusei. Pilna degvielas tvertne palielina svaru un tādējādi arī degvielas patēriņu.

Jautājumi un atbildes.

Svarīgākie jautājumi un atbildes par jaunajiem patēriņa rādītājiem.

Braukšanas cikls nosaka prasības un apstākļus transportlīdzekļa degvielas patēriņa un COizmešu noteikšanai. Mērķis ir simulēt reālistisku vidusmēra braucienu ar transportlīdzekli. Lai nodrošinātu, ka ražotāji var sniegt salīdzināmus rādītājus, reģistrējot un pārdodot transportlīdzekļus, braukšanas ciklā ir noteikti dažādi kritēriji, piemēram, braukšanas uzsākšanas temperatūra, ātrums un mērīšanas ilgums.

Eiropas Savienība ieviesa NEDC (Eiropas Jaunais braukšanas cikls) 1992. gada 1. jūlijā. Tas tika izveidots, lai nodrošinātu standartizētu metodi, kā noteikt transportlīdzekļa izmešu un degvielas patēriņa rādītājus, un ļautu labāk salīdzināt dažādus transportlīdzekļus. Taču tas neatspoguļo reālo patēriņu ikdienā.

Vieglajiem transportlīdzekļiem paredzētā pasaules mēroga testa procedūra jeb WLTP tika ieviesta 2017. gada septembrī, un tas ir jauns pasaules mēroga standarta cikls. Salīdzinājumā ar Eiropas Jaunā braukšanas cikla standartu WLTP izmanto braukšanas profilu, kas ir daudz līdzīgāks reālajam izmantojumam ikdienā. Jaunās procedūras mērķis ir reālistiskāk atspoguļot transportlīdzekļa degvielas patēriņu. Tās pamatā ir mainīts testa cikls ar striktākiem testēšanas nosacījumiem.

NEDC, ko Eiropas Savienība ieviesa 1992. gadā, ir novecojis un neatspoguļo individuālo transportlīdzekļu situāciju ikdienā. Turpretī jaunais WLTP ir izstrādāts, lai nodrošinātu, ka modeļa tipa apstiprinājuma testēšanas laikā iegūtie izmešu un degvielas patēriņa rādītāji atspoguļo reālās vērtības reālos braukšanas apstākļos.

Tādēļ gan procedūra, gan braukšanas cikls atšķiras no NEDC. Piemēram, jaunie mērīšanas kritēriji ietver lielāku nobraukumu, ilgākus braukšanas laikus, īsākus tukšgaitas periodus un lielāku vidējo braukšanas ātrumu. Tajos ņemts vērā arī papildaprīkojums. Kopumā šie jaunie kritēriji ietver lielāku degvielas patēriņu.

Jaunais WLTP cikls stājās spēkā 2017. gada 1. septembrī. No 2017. gada visu jauno vieglo pasažieru transportlīdzekļu un dzinēju specifikācijām ražotājiem būs jāizmanto WLTP degvielas patēriņa un izmešu daudzuma rādītāji.

No 2018. gada 1. septembra visiem jaunajiem vieglajiem pasažieru transportlīdzekļiem degvielas patēriņš un izmešu daudzums būs jānosaka saskaņā ar WLTP.

Nē, modeļu klāsta izmaiņas šobrīd nav plānotas. Atsevišķi modeļi un to dzinēji būs jāoptimizē, lai nodrošinātu vēl augstāku efektivitāti un samazinātu izmešu daudzumu atbilstoši noteikumiem. Taču WLTP standarta dēļ neviena modeļa ražošana netiks pārtraukta.

Jā, Braukšanas cikli izmešu un degvielas patēriņa noteikšanai Japānā (JC 08) un ASV (FTP 75) ir vairāk orientēti uz specifiskām situācijām uz lauku ceļiem. Piemēram, Japānas braukšanas ciklā ir iekļautas vairākas apstāšanās un braukšanas atsākšanas fāzes, turklāt tas tiek veikts divreiz - vienreiz ar aukstu dzinēju un vienreiz ar uzsildītu dzinēju.