Elektroauto servisā: vairs nekādu eļļas maiņu

Elektroauto servisā: vairs nekādu eļļas maiņu

Elektroauto nepieciešama cita veida apkope un serviss nekā klasiskām iekšdedzes dzinēja automašīnām: tām nav aizdedzes sveču, izplūdes sistēmas vai pārnesumkārbas. Tas ļauj ietaupīt laiku un naudu. Protams, regulāras apkopes vēl aizvien ir svarīgas.

Uzziniet šeit:

  • Kāpēc elektroauto serviss ir nepieciešams retāk
  • Kā elektroauto uzturēšana atšķiras no automašīnām ar benzīna un dīzeļdzinēju
  • Ko jūs varat darīt, lai samazinātu nolietojumu
  • Kas jums ir jāapsver, izvēloties servisu

Atšķirīgās piedziņas sistēmas dēļ elektroauto vienkārši vairs nav nepieciešamas daudzas iekšdedzes dzinēju detaļas. Šo komponentu vidū ir, piemēram, degvielas un eļļas filtri, dzinēja dzesēšanas sistēma vai aizdedzes sveces, kā arī nenotiek detaļu, piemēram, izplūdes sistēmas vai sajūga, nolietošanās. Elektroauto izmanto trīs fāzu sinhronos elektromotorus, kuriem nav berzes rezultātā dilstošu kontaktu, līdz ar to tiem nav nepieciešama gandrīz nekāda apkope. Turklāt elektriskām automašīnām nav vajadzīga manuāla pārnesumkārba. Citiem vārdiem sakot, mazāk elementu nozīmē zemākas uzturēšanas izmaksas. 

Mazāk elementu, vieglāka uzturēšana

Viens no elementiem, kuram aizvien nepieciešama regulāra apkope, ir bremžu sistēma. Tomēr arī to elektroauto izmanto krietni mazāk, līdz ar to bremžu sistēmas detaļas ir jāmaina retāk. To nodrošina, piemēram, rekuperācija. Kad automašīna bremzē, kinētiskā enerģija tiek pārvērsta elektroenerģijā un rekuperēta. Šādai enerģijas atjaunošanai ir arī dzinēja bremzēšanas efekts, un bremžu sistēma tiek izmantota mazākā apmērā. Arī stūres sistēmai, gaisa kondicionierim, diskiem un riepām nepieciešama apkope. Vispārējas pārbaudes jāveic ar līdzīgiem intervāliem, kā iekšdedzes dzinēja automašīnām.

Kaut arī daudzas iekšdedzes dzinēju automašīnām tipiskās komponentes vairs nav nepieciešamas, elektroauto apkopes sarakstā ir arī virkne jaunu, īpašu punktu. Viens no tiem ir specializēta akumulatora pārbaude gan vizuāli, gan ar diagnostikas iekārtu: elektroauto apkopes laikā tiek pārbaudīti uzlādes savienojumi un vadi, kā arī akumulatora vispārējais stāvoklis.

Elektroauto apkopes laikā lielākā uzmanība akumulatoram

Lielākajā daļā elektroauto tiek izmantoti litija jonu akumulatori. Ja jūs vēlaties īpaši labi parūpēties par akumulatoru, tā uzlādes līmenim nevajadzētu būt zem 20% (iekšējā saite uz rakstu: Elektroauto richtig laden) ilgākā laika periodā. Līdzīgi ir ar viedtālruņiem, kuros arī tiek izmantoti litija jonu akumulatori, to pareiza uzlāde var pagarināt to darba mūžu. Piemēram, ikdienā ieteicama uzlāde no mājas maiņstrāvas elektrotīkla nevis līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijā. Tā kā akumulators ir dārgākā automašīnas sastāvdaļa, pienācīgas rūpes par to vienmēr ir to vērtas.

Elektroauto īpašniekiem īpaša uzmanība jāpieverš arī riepām, kas pakļautas pastiprinātam nodilumam. Elektroauto ir daudz lielāks griezes moments nekā lielākajai daļai citu automašīnu, bieža un ātra paātrināšanās noved pie ātrāka riepu nodiluma, tāpēc ieteicams paātrināties uzmanīgi. Elektroauto riepu iegādes un apkopes laikā jums arī jāņem vērā īpaši nosacījumi.

Par 35% zemākas elektroauto uzturēšanas izmaksas

Kaut arī elektroauto arī nepieciešamas regulāras apkopes, līdzīgi kā automašīnām ar iekšdedzes dzinēju, uzturēšanas un remonta izmaksas elektroauto ir par aptuveni 35% zemākas nekā līdzvērtīgām automašīnām ar iekšdedzes dzinēju pēc Vācijas "Auto nozares institūta" (IFA) datiem. Aktuālais "Auto nozares institūta" un "DEKRA" pētījums atklāj, ka jau 2020. gadā kopējās elektroauto uzturēšanas izmaksas, ieskaitot iegādes cenu, elektrības patēriņu, regulāras apkopes un remontus būs par 3,2% zemākas nekā automašīnām ar iekšdedzes dzinēju pat neņemot vērā  iespējamās norakstīšanas prēmijas un bezmaksas uzlādi.

Kad pienāks laiks veikt elektroauto apkopi, jūs varat izvēlēties jebkuru servisu, kas veic darbus atbilstoši ražotāja noteiktajām specifikācijām. Tomēr darbu ar augstsprieguma sistēmu var veikt tikai īpaši apmācīti un sertificēti speciālisti īpaši aprīkotā servisā. Pirms sākt darbu pie automašīnas mehāniķim jāpārbauda, vai augstsprieguma sistēma ir pareizi atslēgta, lai bez problēmām varētu veikt nepieciešamos darbus. Parasti, ja izvēlaties autorizēto servisu, jūs varat būt droši, ka tiek ievēroti visi atbilstošie kritēriji.