Volkswagen and other scrapped cars after returning, ready for recycling
Volkswagen and other scrapped cars after returning, ready for recycling
Volkswagen and other scrapped cars after returning, ready for recycling
Volkswagen and other scrapped cars after returning, ready for recycling

Izejmateriālu avots: 95% no jūsu Volkswagen automobiļa var pārstrādāt un izmantot atkārtoti

Izejmateriālu avots: 95% no jūsu Volkswagen automobiļa var pārstrādāt un izmantot atkārtoti

Vai drīzumā paredzama jūsu Volkswagen automobiļa galīgā ekspluatācijas izbeigšana? Sertificēti otrreizējās pārstrādes uzņēmumi parūpēsies, ka 95% no jūsu automobiļa var pārstrādāti un izmantoti atkārtoti. Uzziniet šeit vairāk par otrreizējās pārstrādes procesu un tiesību aktu nosacījumiem bezmaksas atgriešanai.

Vai drīzumā paredzama jūsu Volkswagen automobiļa galīgā ekspluatācijas izbeigšana? Sertificēti otrreizējās pārstrādes uzņēmumi parūpēsies, ka 95% no jūsu automobiļa var pārstrādāti un izmantoti atkārtoti. Uzziniet šeit vairāk par otrreizējās pārstrādes procesu un tiesību aktu nosacījumiem bezmaksas atgriešanai.

Uz otrreizējo pārstrādi orientēta ražošana

Ilgtspēja ir neatņemama visa automobiļa ekspluatācijas beigu procesa ķēdes daļa:

  • Produktu plānošana
  • Ražošana
  • Otrreizējā pārstrāde

Lai īstenotu šos mērķus, ir nepieciešams īstenot virkni darbību un pasākumu, sākot jau jūsu Volkswagen automobiļa izstrādes posmā. Ražošanas un ekspluatācijas laikā jūs sniedzat ieguldījumu apkārtējās vides saglabāšanā, piemēram, palīdzot saglabāt resursus.

Informācija

  • Mēs pārliecināmies, ka no vairs neizmantota automobiļa var izlaist visus darba šķidrumus un ka var viegli noņemt attiecīgās detaļas.
  • Viens no neatņemamiem aspektiem saistībā ar mūsu apkārtējās vides mērķiem tehniskās attīstības ietvaros ir kaitīgu vielu ražošanas novēršana.
  • Daudzu komponenšu, kas nav būtiskas automobiļa drošībai, izgatavošanai var izmantot pārstrādātus materiālus, ja vien tie atbilst tādām pašām kvalitātes prasībām,kā primārie materiāli.
  • Visas plastmasas komponentes ir marķētas atbilstoši starptautiskajiem ISO standartiem, lai tās būtu iespējams skaidri identificēt. 
Visualization of recycled materials as components using the current VW Polo model

Pārstrādāti materiāli

Pārstrādātus materiālus var izmantot vairāku jaunākā Polo komponenšu izgatavošanai, tajā skaitā:

  1. Galvenās virsbūves durvju apdare
  2. Bagāžas nodalījuma grīda
  3. Riteņa arkas uzlika
  4. Sliekšņa uzlika
  5. Berzes samazināšanas panelis zem virsbūves
  6. Grīdas segums
  7. Riteņa arkas apšuvums
  8. Gaismas modulis
  9. Zobsiksnas pārsegs

Otrreizējās pārstrādes process

1
Atgriešana

Nosacījumi

Nav svarīgi, kad veikts jūsu Volkswagen sākotnējais apstiprinājums – no 2007. gada 1. janvāra jūs to bez maksas varat atgriezt jebkurā sertificētā nodošanas centrā. Uz bezmaksas atgriešanu attiecas šādi noteikumi:

  • Jūsu Volkswagen automobilim jābūt apstiprinātam ES vismaz vienu mēnesi pirms ekspluatācijas izbeigšanas.
  • Jūsu Volkswagen automobilim jābūt pilnā komplektā, t.i., ar visām pamata detaļām un komponentēm (tajā skaitā dzinēju, pārnesumkārbu, vadības ierīcēm un visām pārējām detaļām).
  • Jūsu Volkswagen automobilī nedrīkst būt atkritumi vai detaļas, kas nav saistītas ar šo automobili.
  • Jūs savu Volkswagen automobili atgriežat ar oriģinālo reģistrācijas dokumentu vai līdzvērtīgu ES apstiprinājuma dokumentu. Jums tiks izsniegts iznīcināšanas sertifikāts, kas nepieciešams, lai reģistrācijas iestādē noņemtu automobili no uzskaites (galīgā ekspluatācijas izbeigšana).
Front view of an older car without license plate, ready for a free-of-charge return
Front view of an older car without license plate, ready for a free-of-charge return
2
Priekšapstrāde

Pēc tam jūsu savu laiku nokalpojušais automobilis tiks sagatavots otrreizējai pārstrādei. Noņemtās komponentes vai izlaistie šķidrumi tiek savākti atsevišķi, un tos var atkārtoti izmantot, pārstrādāt vai pārveidot. 

  • Akumulators tiek izņemts.
  • Gaisa drošības spilveni un drošības jostu spriegotāji tiek neitralizēti.
  • Visi darba šķidrumi (degviela, dzinēja, pārnesumkārbas un amortizatoru eļļa, bremžu šķidrums, dzesēšanas šķidrums, gaisa kondicioniera aukstumaģents) tiek izlaisti.
Some blue barrels for liquids, which are stacked sideways on top of each other
Some blue barrels for liquids, which are stacked sideways on top of each other
3
Noņemšana

Pēc noteiktu komponenšu noņemšanas var nekavējoties veikt to otrreizējo pārstrādi. Automobiļu presē tas tiek saspiests un tādējādi sagatavots smalcinātājam.

  • Katalītiskie neitralizatori tiek noņemti, lai iegūtu tajos esošos dārgmetālus, proti, platīnu, pallādiju un rodiju.
  • Diski un riepas tiek noņemtas.
  • Komponentes un spēka pārvadi tiek noņemti, lai tos izmantotu kā lietotas detaļas.
  • Plastmasas detaļu noņemšana otrreizējai materiālu pārstrādei ir atkarīga no ekonomiskajiem pamatnosacījumiem un attiecīgā brīža tirgus pieprasījuma pēc pārstrādātiem materiāliem.
A compressed red car prepared for the shredder
A compressed red car prepared for the shredder
4
Smalcinātājs

Atlikusī priekšapstrādātā virsbūve smalcinātājā tiek sagriezta dūres lieluma gabalos un pēc tam sadalīta vairākās materiālu grupās atbilstoši daudzlīmeņu šķirošanas sistēmai:

  • Šķirošana ar gaisa plūsmu
  • Magnētiskā atdalīšana
  • Virpuļstrāvas

75% no visa automobiļa veido atkārtoti izmantojami metāllūžņi.

  • Dzelzs un tērauda materiālus var izmantot augstas kvalitātes tērauda ražošanai.
  • Krāsainos metālus, piemēram, varu, alumīniju un cinku, atdala no smago frakciju lūžņiem, pēc tam veicot tālāku to apstrādi.
  • Vieglo frakciju lūžņi cita starpā ietver jūsu nolietotā automobiļa sēdekļus.
Detailed view of a part of the shredder that will separate VW materials into several material groups
Detailed view of a part of the shredder that will separate VW materials into several material groups
5
Pēcsmalcināšanas tehnoloģija

Sasmalcinātie metālu pārpalikumi (vieglo frakciju lūžņi un smago frakciju lūžņu nemetāla elementi) joprojām satur vērtīgus organiskos materiālus. Pēcsmalcināšanas procesos, piemēram, Volkswagen SiCon procesā, pārpalikumi tiek vēl vairāk samazināti un savstarpēji atdalīti, ļaujot tos izmantot atkārtoti.

  • Apstrādātās smalcinātāja granulas – kas sastāv no cietas plastmasas – var izmantot tērauda ražošanā kā smagās naftas vai akmeņogļu putekļu aizvietotājus.
  • Smalcinātāja atlieku putekļus, kas sastāv no auduma šķiedrām un sēdekļu putām, var izmantot augstas kvalitātes akmeņogļu putekļu vietā kā atūdeņošanas līdzekli notekūdeņu dūņām.
  • Smalcinātāja smiltis, kuru sastāvā ir stikls, rūsa un krāsas atlikumi, pēc papildu apstrādes var izmantot kā būvmateriālu.
VW shredder residues on an assembly line
VW shredder residues on an assembly line

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there