A black VW Golf 5 2.0 TDI with all-season tyres drives on the road
A black VW Golf 5 2.0 TDI with all-season tyres drives on the road
A black VW Golf 5 2.0 TDI with all-season tyres drives on the road
A black VW Golf 5 2.0 TDI with all-season tyres drives on the road

Labs aprīkojums un gatavība praktiski jebkādiem laikapstākļiem: Volkswagen vissezonas un īpašās riepas

Labs aprīkojums un gatavība praktiski jebkādiem laikapstākļiem: Volkswagen vissezonas un īpašās riepas

Vēlaties aiztaupīt riepu maiņu, plānojat braukt pa bezceļiem vai gribat iekarot ledainus ceļus, lai nokļūtu slēpošanas kūrortā? Tādā gadījumā jūs esat pareizajā vietā!

Vēlaties aiztaupīt riepu maiņu, plānojat braukt pa bezceļiem vai gribat iekarot ledainus ceļus, lai nokļūtu slēpošanas kūrortā? Tādā gadījumā jūs esat pareizajā vietā!

  1. Vissezonas un speciālās riepas

Risinājums visam gadam

Vissezonas riepas

Citiem vārdiem sakot, vissezonas riepas: vissezonas riepām ir līdzsvarotas īpašības braukšanai gan ziemā, gan vasarā.

Jums nav jāpērk otrs riepu komplekts un nav tās jāmaina – izklausās diezgan labi. Vissezonas riepas ir kompromiss – tās apvieno īpašības braukšanai ziemā un vasarā. Tomēr braukšanas veiktspējas ziņā tās parasti vairāk līdzinās vasaras vai ziemas riepām. Kompromiss dizaina jomā: veiktspēja ziemā vai slapjā laikā ir uzlabota, samazinot sniegumu kādā citā jomā.

A blue VW Golf GTD with all-season tyres drives on a wet roadway and whirls up water

Mūsdienās riepu protektoram ir pielāgotas lamelas un optimizēts profils. Tas ievērojami uzlabo veiktspēju slapjā laikā un vadāmību, kā arī samazina troksni, ko riepas rada saskarē ar ceļa virsmu, jo īpaši lielā ātrumā.

Vissezonas riepām mūsdienās ir ļoti labas īpašības braukšanai ziemā. Pateicoties īpašajam protektoram ar lieliem kanāliem, tās var daudz ātrāk novadīt slapjumu un sniegu.  Tomēr karstā laikā vasarā tas nozīmē, ka samazinās automobiļa manevrētspēja līkumos un bremzēšanas ceļš ir garāks. Ja tik un tā vēlaties vissezonas riepas savam Volkswagen automobilim, uz tām ir jābūt marķējumam “M+S”, sniegpārslas simbolam vai 3PMSF simbolam, tāpat kā uz ziemas riepām. Ražotāju norādījumi, piemēram, “All weather” vai “All season”, kā arī īpaši simboli (sniegpārsla, lapa, saule un lietus lāse) riepas sānu malā nozīmē, ka tās ir piemērotas visām sezonām.

Uz ceļa pilnā komplektācijā

Atrodiet sev piemērotāko disku un riepu kombināciju

Mūsu disku un riepu komplekti ir ne tikai vizuāli un tehniski pielāgoti jūsu automobilim – tos veido lieliski saskaņotas disku un riepu kombinācijas. Jūsu ieguvumi ir lielāka drošība, mūsdienīgs dizains un precīza kontrole.

A grey Golf GTI TCR with complete wheels from a Volkswagen Partner on a racetrack

Uzmanību, gatavību, starts!

Riepas bez protektora

Riepas bez protektora ir autosacīkšu riepas bez profila izmantošanai uz sausa ceļa seguma atbilstošā temperatūrā. Tās ir aizgūtas no autosporta pasaules, un parasti tās pārdod tikai sacīkšu licenču turētājiem.

Drošība – jo īpaši slapjā laikā, šķīdonī un sniegā – ir vistiešākajā mērā atkarīga no riepu protektora, jo īpaši tā dziļuma. Šādu riepu saķere uz slapja ceļa seguma un vēsākā laikā ievērojami samazinās – var samazināties automobiļa stabilitāte un palielinās akvaplanēšanas risks.

A white VW GTI vehicle with slicks drives on a racetrack during a Volkswagen Driving Experience training

Kopš 2009. gada riepas bez protektora atkaļ ir ļauts izmantot autosportā, tāpēc tās atkal ir redzamas F-1 sacīkstēs. Tās nodrošina labāku saķeri sausā sacīkšu trasē. Tā kā riepas bez protektora parasti pārdod tikai sacīkšu licenču turētājiem, mēs piedāvājam divas alternatīvas:

  • riepas ar daļēju protektoru, kas ir piemērotas braukšanai pa koplietošanas ceļiem – tās izstrādātas galvenokārt lietošanai sacīkšu trasē, bet ar tām var braukt arī pa ceļu;
  • sporta riepas, kuras var lietot arī kā parastas riepas – ja jums patīk šad tad izbraukt kādu apli sacīkšu trasē.

Ar pilnu jaudu prom no ierastajiem ceļiem

Bezceļu riepas

Kādreiz bezceļu riepas galvenokārt izstrādāja lietošanai uz lauku ceļiem. Tomēr tagad tas ir mainījies, un tās ir kļuvušas par universālām riepām cilvēkiem, kuriem patīk doties piedzīvojumu meklējumos. Izvēloties riepas, kas ir piemērotas braukšanai pa bezceļiem, ir svarīgi ņemt vērā protektoru un braukšanas apstākļus vietā, uz kuru vēlaties doties. Katram apvidum ir raksturīgs konkrēts profils: akmeņi, cieta virsma, dubļi, mīksta zeme vai smiltis. Riepām ir stiprināts korpuss, kas nodrošina noturību pret triecieniem un aizsardzību pret riepu sānu bojājumiem.

A VW Polo R WRC with studs on an icy road during a Rally Race

Labāka saķere pat uz apledojuša ceļa

Radzes

Radzes, kas iestrādātas ziemas riepās, uzlabo saķeri, jo īpaši uz apledojuša ceļa. Vācijā radzes ir aizliegtas, taču citās valstīs tās ir atļauts lietot noteiktu laika periodu.

Riepām ar radzēm ir daudz priekšrocību braukšanai ekstremālos laikapstākļos ziemā. Taču tās palielina bremzēšanas ceļa garumu un samazina saķeri uz sausa ceļa seguma. Riepu profilā iestrādātās radzes ir izvirzītas uz āru par 1,5–2 mm un noslogo ceļu daudz vairāk nekā gumijas riepas, tāpēc Vācijā tās ir aizliegtas, izņemot ļoti īpašus gadījumus.

Bet, ja plānojat doties slēpošanas brīvdienās uz Austriju, riepas ar radzēm ir atļautas noteiktos apstākļos no oktobra sākuma līdz maija beigām. Taču ir jāievēro noteiktais maksimālais braukšanas ātrum 80 km/h ārpus apdzīvotām vietām un 100 km/h uz automaģistrāles.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there