Cik tālu es varu aizbraukt?
Elektrība jūs tur aizvedīs.
Iedomājoties par elektromobilitāti, uzreiz rodas jautājums par nobraucamo attālumu. Cik tālu var aizbraukt ar vienu uzlādes reizi? Kā sadalīt garākus braucienus? Kur uzlādēt elektroauto un cik ilgu laiku tas aizņem? Braucot ar elektroauto, to iespējams vienkārši uzlādēt īsos pārtraukumos uzlādes stacijās. Lai brauktu tālāk, bieži vien pietiek ar 20 minūtēm, lai varētu turpināt ceļu līdz nākamajai uzlādes vietai.
Ikdienas braucējs.
Vai jūs veicat vairākus īsus pārbraucienus katru dienu? No rītiem aizvedat bērnus uz skolu, pēc tam uz biroju, bet pēcpusdienā dodaties iepirkties. Ja jūs ar savu elektromobili dienā nobraucat aptuveni 50 km, atkarībā no akumulatora izmēra jums tas būs jālādē tikai vienu vai divas reizes nedēļā. Turklāt, ideālā variantā tas vienmēr notiks mājās, izmantojot papildaprīkojumā pieejamo Wallbox uzlādes iekārtu. Tas nozīmē, ka no rīta jūs varat iesēsties pilnībā uzlādētā automobilī un sākt dienu enerģijas pilns.
Aizvest bērnus uz skolu un pēc tam brauciens uz biroju.
Uzlādes staciju infrastruktūra publiskajās vietās, piemēram, lielveikalu stāvlaukumos, turpina paplašināties. Vislabākais variants ir tad, ja darba devējs piedāvā saviem darbiniekiem veikt uzlādi darba laikā. Tas ļauj optimāli izmantot ilgo laiku, ko elektromobilis pavada stāvlaukumā, turklāt, vidējam pilsētas braucējam uzlāde būs nepieciešama tikai vienu vai divas reizes nedēļā.
Nedēļas nogales izbraucieni un īsi atpūtas braucieni.
Pāris reižu gadā jūs noteikti dodaties garākos izbraucienos. Tas var būt ģimenes vai draugu apciemojums, izbrauciens uz citu pilsētu vai Lieldienu vai rudens brīvdienas pie jūras vai laukos. Ar ID. Neo nobraucamais attālums uz automaģistrāles var sasniegt pat 400 km.¹ ²
Vēlaties uzzināt vairāk par reālo nobraucamo attālumu? Klikšķiniet šeit: WLTP.
Tas ļaus jums veikt vidēji lielus attālumus līdz dažādiem galamērķiem bez uzlādes. Un, ja dažkārt ar to nepietiek, jūs varat izmantot īsas apstāšanās pauzes ātrās uzlādes stacijās ar jaudu no 100 līdz 125 kW, lai 15-30 minūšu laikā uzlādētu akumulatoru līdz tādam līmenim, lai ar to varētu nobraukt vēl 180 līdz 320 km. Tas nozīmē, ka jums arī nav jāmaina savi braukšanas paradumi, jo, braucot tik lielu attālumu, jūs noteikti arī piestājat, lai atpūstos.
Nedēļas nogalē apciemojiet radiniekus vai dodieties īsā atpūtā.
Brīvdienu atpūtnieks.
Vai zinājāt, ka aptuveni 1000 km garā maršrutā elektromobilis ir jālādē tikai 3-4 reizes? Viena pārtraukuma laikā ātrās uzlādes stacijā ar jaudu no 100 līdz 125 kW aptuveni 30 minūšu laikā elektromobiļa akumulatoru iespējams uzlādēt līdz 80%. Tas nozīmē, ka ar elektromobili iespējams veikt arī lielākus attālumus. Un būsim godīgi — kāju izstaipīšana, kāda garda uzkoda un karsta kafija dažkārt nenāk par skādi.
Pārtraukumi un uzlādes garākos pārbraucienos.
Liels nobraucamais attālums. Lieliska elastība.
Vai jūs jau braucat ar elektromobili? Vai apsverat tā iegādi? Lieliski. Tagad jūs zināt, ka elektromobiļu nobraucamais attālums ir lielāks, nekā jums šķita. Neatkarīgi no tā, vai tie ir īsi vai gari pārbraucieni, ikdiena vai brīvdienu izbraucieni — tagad elektromobiļi ir tikpat ērti kā automobiļi ar benzīna vai dīzeļdzinēju. Īpaši praktiska ir iespēja ar navigācijas sistēmas palīdzību ātri un ērti atrast tuvākās uzlādes stacijas. Jo īpaši tāpēc, ka publisko uzlādes staciju skaits tikai pieaug.
¹ Norādītais reālais nobraucamais attālums ir balstīts uz konstantu ātrumu 120 km/h, braucot pa automaģistrāli. Līdzīgs reālais nobraucamais attālums ir ziemā WLTP ciklā, izmantojot siltumsūkni.
² Norādītās patēriņa un izmešu vērtības ir aprēķinātas, izmantojot likumā noteikto mērīšanas procedūru. Kopš 2017. gada 1. septembra noteiktu jaunu automobiļu tipa apstiprinājums tiek veikts, izmantojot pasaules mērogā saskaņotu vieglajiem transportlīdzekļiem paredzētu pasaules mēroga testa procedūru (WLTP) degvielas patēriņa un CO₂ izmešu daudzuma noteikšanai. No 2018. gada 1. septembra WLTP aizstāj Eiropas Jauno braukšanas ciklu (NEDC). Tā kā tiek nodrošināti reālistiskāki testēšanas apstākļi, saskaņā ar WLTP noteiktais degvielas patēriņš un CO₂ izmešu daudzums ir lielāks nekā saskaņā ar Eiropas Jauno braukšanas ciklu. Tas nozīmē, ka no 2018. gada 1. septembra var mainīties transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis. Plašāka informācija par WLTP un Eiropas Jaunā braukšanas cikla atšķirībām pieejama tīmekļa lapā https://www.volkswagen.lv/lv/wltp.html. Šobrīd joprojām ir jānorāda Eiropas Jaunā braukšanas cikla vērtības. Jauniem transportlīdzekļiem, kuru tipa apstiprinājumam tiek izmantots WLTP, Eiropas Jaunā braukšanas cikla vērtības tiek atvasinātas no WLTP. Kamēr WLTP vērtību norādīšana nav obligāta prasība, tās var norādīt brīvprātīgi. Ja nobraucamais attālums ir norādīts saskaņā ar Eiropas Jauno braukšanas ciklu, attiecīgās vērtības neattiecas uz konkrētu transportlīdzekli un neietilpst piedāvājumā. Tās paredzētas dažādu transportlīdzekļu veidu salīdzināšanai. Papildaprīkojums un piederumi (papildu uzbūves elementi, riepu veids utt.) var ietekmēt transportlīdzekļa parametrus, piemēram, masu, rites pretestību un aerodinamiku, un papildus laikapstākļiem un satiksmes apstākļiem, kā arī braukšanas stilam ietekmēt transportlīdzekļa degvielas un elektroenerģijas patēriņu, CO₂ izmešu daudzumu un veiktspējas rādītājus. Plašāka informācija par jauno pasažieru automobiļu oficiālajiem degvielas patēriņa un oficiālajiem īpatnējiem CO₂ izmešu daudzuma rādītājiem pieejama tīmekļa lapā https://www.volkswagen.lv/lv/wltp.html.